Tuesday, 21 May 2013

lawan pantun

tok tok tokkk !! assalamualaikum ..

teringat pulak zaman sekolah.. masuk pertandingan berpantun kumpulan cite nye.. wakil sekolah.. tak pernah mimpi pun aku nak masuk berpantun... nak dijadikan cerita benda ni semua berlaku secara kebetulan.. mulut aku ni tak pernah nak duduk senyap.. pot pet pot pet.. ada la satu hari ni cikgu nadilah datang kelas nak cari budak yang boleh berpantun.. intonasi masa pantun pun nak sedap.. ha yang aku ni tak reti senyap pot pet pot pet jgk kat cikgu baca pantun.. sekali cikgu berkenan daa.. 

dengan hati kurang relanya masuk lah berpantun.. dalam satu group ada 4 orang setiap hari berlatih .. penat memang penat.. lawan pantun dengan group sendiri .. perah otak dengan ayat berbunga-bunga.. fiuwwww.. bukan senang beb.. 

tibalah hari pertandingan kat Kuala Pilah.. pepagi buta lagi dah bertolak pergi.. naik kereta .. sampai sana debar jangan cakap tengok budak lain heboh pegang kertas terkumat kamit mulut memasing.. kita orang ?? lepakkk saja.. yeahh kita orang lepak.. buat2 cool yang tak tahan boleh siap tertido lagitu.. undian pun dah dibuat sapa lawan sama dan seterusnya.. 

dan tibalah didalam bilik pertarungan.. seteruk-teruk aku pun berpantun dapat jawab semua tau... ahakzzz.. cuba bayang kan situasi dimana korang duduk dalam bilik tu jadi pemantun ke 3 yang penggulungan punye.. perghhh terbaik aku kata.. yang kelakar nye kita orang kalah secara terhormat.. sempat main berapa game je .. then nak balik sekolah malu pulak.. awal lagi kot... bermulalah satu pemujukan cikgu untuk bawak kite orang jalan-jalan makan ABC.. haha satu Pilah tu pusing cari ABC akhirnya jumpa.. masa sampai sekolah tak sanggup jejak punye pasal suruh cikgu berhenti kat luar sekolah dan telefon ayah suruh amik terus.. hee 

got to go .. bubyeee !!